Toptips voor tijdregistratie

Toptips voor tijdregistratie

Tijdregistratie is een van die taken die mensen niet graag doen, omdat het extra projectkosten met zich meebrengt. Het wekt ook argwaan bij medewerkers, omdat ze het gevoel hebben dat ze gecontroleerd worden en dat hun werk niet gewaardeerd wordt. Het goede nieuws is dat je een aantal tips kunt volgen om ervoor te zorgen dat iedereen zijn werktijden nauwkeurig registreert.

Tip 1. Overweeg om tijdregistratie te integreren in uw digitale werkplek of intranet. Dit maakt het voor medewerkers gemakkelijker om het als een belangrijk onderdeel van hun werk te zien urenregistratie oprecht. Het is veel waarschijnlijker dat een taak routine wordt als deze verbonden is met alle andere processen, applicaties en informatie die iemand nodig heeft om zijn werk te doen.

2. Zorg voor een duidelijk en eenvoudig overzicht van geregistreerde werktijden. Dit moet voor iedereen beschikbaar zijn, inclusief HR- en afdelingsmanagers. Het is een goed idee om keuze uit verschillende toegangsmogelijkheden te bieden, zoals mobiele telefoon, kaart, QR-code en biometrie. Hierdoor kunnen medewerkers die niet primair op kantoor werken, hun werktijden registreren.

3. Voeg de mogelijkheid toe om tijdsblokken te bewerken of handmatig toe te voegen. Hierdoor kunnen werknemers de tijd in hun tijdlogboeken corrigeren, bijvoorbeeld als ze vergeten zijn hun timer te starten of een telefoongesprek van 20 minuten zijn aangegaan zonder het te registreren. Het is ook handig als een werknemer post-hoc een tijdsblok kan invoeren wanneer hij iets doet dat niets met zijn werk te maken heeft, zoals een korte pauze nemen of lunchen.

Meer weten? Klik dan hier: Timebutler B.V.