Hoe een radiator samen te stellen

radiator conversie

Hoe een radiator samen te stellen

Veel conversies vereisen het gebruik van een andere radiator dan die van de motor. Deze aanpassingen vereisen vaak een groter kernvolume dan de originele motorradiator. Een VW-busradiator moet bijvoorbeeld 1,5 tot twee keer het kernvolume van het voertuig hebben. Om dit te bereiken, moet u ongeveer 2,5 inch van de voorkant van het voertuig afsnijden.

Om het conversieproces te starten, moet u uitzoeken waar uw huidige radiator van is gemaakt. Dit is erg belangrijk omdat sommige radiatoren alleen voor stoom zijn gemaakt Radiatorombouw? – 123ombouw.nl – Geen warmteverlies!. Ook moet u weten of uw radiator kan worden omgebouwd naar warm water. Als het niet kan worden omgebouwd, moet u het mogelijk vervangen door een ventilatorconvector. Een gekwalificeerde professional moet uw radiator evalueren om er zeker van te zijn dat deze zal werken.

Ten slotte moet u rekening houden met de positie van de radiator. Een aan de voorkant gemonteerde radiator is beter dan een aan de achterkant gemonteerde radiator omdat het de voorkant van uw voertuig meer stabiliteit geeft. Een radiator vooraan helpt u ook om ongeveer zeven pk te besparen als uw motor wordt afgesteld. Een ander voordeel van een vooraan gemonteerde radiator is dat je geen ventilator aan de achterkant hoeft te gebruiken.

De meeste productieauto's hebben een radiator die is ontworpen om verticaal te worden gemonteerd. Dit is om de luchtstroom te maximaliseren. Een slecht ontworpen radiator kan kanalen hebben die dit voorkomen.

Klik hier voor meer informatie: https://123ombouw.nl